Alla inlägg under februari 2011

Av stickoronystan - 28 februari 2011 11:36

   Jättenystan - det är som en stor kudde - jättemysigt. Drops Verdi heter det och äntligen har jag fått börja sticka i detta - jag ville ju bli färdigt med annat först. Och det ska bli en poncho av detta.

Av stickoronystan - 28 februari 2011 11:20

Flitens lampa har lyst och nu kan jag visa  upp 3 färdiga stickningar.


Den första en sjal/halsduk - smal lång variant som man virar ett par varv runt halsen har tagit väldigt lång tid. Jag har hållit på hela hösten men till mitt försvar har jag inte stickat speciellt mycket åt gången på den. Och nästan inget hemma. 


Men till sist blev den klar


Sen gjorde jag klart mina tossor som jag också började på tidigt i höstas men glömt bort och när de gamla gick sönder så var det ju bara att plocka fram det hela igen och det gick väldigt fort eftersom det är Eskimo och stora stickor. De sitter på mina fötter så fort jag kommer hem så jag måste sticka mig fler par.



Och i höstas köpte jag ju också ett raggsocksgarn som jag skulle sticka handledsvärmare i och nu är de gjorda. Inga andra stickningar i mellan och jag har bara suttit hemma och gjort dom och är man flitig varje dag så tar det inte så lång tid. Det kommer bli mer i detta garn för jag gillar färgkombinationen.    

Presentation


Välkommen till min blogg stickor o nystan. Här kommer jag visa mina handarbeten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards