Alla inlägg under november 2011

Av stickoronystan - 1 november 2011 18:39

Efter månader så blev äntligen min poncho klar och jag är nöjd med resultatet. Stickad i Drops Verdi efter ett dropsmönster.


   



Men jag gjorde också denna sjal under tiden. Stickad i ett bomullsgarn med virkad kant - mönster var från marks katten om jag inte är helt fel ute och då stickad i ett lingarn.


   



Och så har det blivit tossor. Favoriter som jag denna gång stickade i 2 garner. Freja och mellanraggi på stickor 6.


   


Hur enkla att sticka som  helst och jag har sprättat upp ett utslitet par som jag köpt i en butik och dom var hemstickade. Inga ökningar eller hoptagningar.


Till min storlek 41 så lägger jag upp 35 maskor


De första 12 och de sista 12 stickar i resårstickning - OBS första och sista är en kantmaska.


De 11 i mitten stickas antingen rätstickning eller slätstickning i ca 21 cm


Sen stickar man resår över alla maskor till ca 28 cm.


Man maskar inte av utan man drar sedan en tråd genom alla maskor och drar ihop vid tårna och så syr man ihop i hälen.


Har inte gjort dom i någon annan storlek men det måste gå att räkna ut.

Presentation


Välkommen till min blogg stickor o nystan. Här kommer jag visa mina handarbeten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards